طرح توجیهی

طرح توجیهی

طرح توجیهی 

 

طرح توجیهی (به انگلیسی: Feasibility Study Report) گزارشی که توجیه پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، مالی و فنی مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد، طرح توجیهی نام دارد.

 

بخش‌های طرح توجیهی را می‌توان به صورت زیر شرح داد:

1- تجزیه و تحلیل مالی یا Financial Analysis: به منظور بررسی و آنالیز ابعاد مختلف مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد.

2- مطالعه بازار یا Market Study: که در آن ابعاد مختلف بازار محصولِ طرح توجیهی بررسی می‌شود. این ابعاد عبارتند از کمبود، بازار هدف، عرضه، تقاضا و …

3- توجیه‌پذیری فنی یا Technical Feasibility: به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی همچون فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار اجرایی طرح انجام می شود.

 

در ارائه ی طرح توجیهی توجه به نکات و طبقه بندی اجرای طرح بسیار حائز اهمیت می باشد.

موفق ترین کسب و کارها، مشکلات مشتریان را حل می کنند. این مشکل می تواند بین المللی یا بزرگ و کوچک باشد. بسته به نوع کسب و کار سازمان خلاصه ای از فعالیت هایی که می توان انجام داد و به سود دهی رسید را لیست کرده و بعدا به آنها اشاره می کنیم. با این حال، اگر به وجه نقد کافی نیاز دارید یا مشکل پیچیده است، و یا ... باید جداول و تحقیقات را به صورت جزئی و دقیق به متن اضافه کنید.

هنگامی که سازمان را قانع کردید که راهی برای حل کردن مشکل وجود دارد، می توانید نشان دهید که تمامی راه های ممکن را برای این کار در نظر گرفته اید.

تمامی مزایای و معایب آن طرح را شناسایی کنید. بررسی نقاط قوت و ضعف، این مزایا باید شامل پس انداز یا درآمد نقدی، میزان سود آوری طرح یا زیان های ناشی از وجود رقبا در بازار، هزینه های عملیاتی غیر قابل توجیه و هزینه های سربار جذب نشده و یا پیش بینی نشده و ... باشند.

شناسایی برخی  از ریسک ها برای صاحب کسب و کار بسیار لازم  ضروری است. بعضی از ریسک ها غیر قابل اجتناب هستند. اگر ریسکی یافتید که هنگام حل مسئله قابل اجتناب باشد، طرح توجیهی بخشی از کار خود را انجام داده است. به راه هایی فکر کنید که این ریسک را کاهش داده یا از بین ببرید.

با این حال، نباید خودمان را به اعداد و ارقام محدود کنیم. به کسب و کار و راهکاری فکر کنید که می خواهد استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهد. مزیت اول می تواند افزایش هوشیاری برند باشد.

 

برخی از ریسک ها در سازمان ها غیر قابل اجتناب هستند. اگر ریسکی یافتید که هنگام حل مسئله قابل اجتناب باشد، طرح توجیهی بخشی از کار خود را انجام داده است. به راه هایی فکر کنید که این ریسک را کاهش داده یا از بین ببرید.

 

 در آخر، باید نشان دهید که این پروژه مقرون به سرمایه گذاری بوده یا باید از آن عبور کرد.

 

شما همیشه می توانید هنگامی که آماده هستید تا برند خود را به پدیده ای جهانی تبدیل کنید، محدوده های بیشتری اضافه کنید. در این وضعیت، تاثیر بر کسب و کارتان می تواند شامل کارمندان استخدام شده باشند. این می تواند بر سازمان اثرات جانبی داشته باشد.

 

شرکت گروه مشاوران مدیریت فرایند نگر هوشمند، متخصص در بررسی بیزینس پلان و بررسی طرح های اقتصادی، با کفشهای شما قدم می زند.

 

 
درخواست تنظیم جلسه حضوری
لطفا جهت تنظیم جلسه حضوری فرم زیر را تکمیل فرمائید . بخش اداری در اولین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت و جلسه حضوری تنظیم میگردد.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.